Blog

Olvass minket!

Szövegírási stratégiák weblaptulajdonosoknak

Szövegírási stratégiák weblaptulajdonosoknak

Amikor leülsz, hogy elkezd írni a tartalmat a weblapodra, elméletben egyszerűnek és kevésbé szórakoztatónak tűnik. Azonban tágabb perspektívából kell vizsgálnod a dolgot és így tudsz igazán jó szöveget írni. A honlapod minden látogatója érdeklődéssel érkezik a weblapodra és rászán néhány másodpercet, hogy beleássa magát az írásodba. Ha jól sikerült az írás, akkor akár percekre vagy órákra is lekötheti a látogatót, sőt sokszor újra vissza is tér az oldalra.

Fontos, hogy időt szánj egy stratégia, egy sikeres terv kitalálására, hogyan publikáld a tartalmad. Nem elég a helyesírás és a design-os külső, nagyon fontos szerepet játszik a keresőkre való optimalizálás. Elengedhetetlen odafigyelni a weblapod tartalmára, hiszen az ott közzétett írásokat emberek milliói is olvashatják az internetnek hála. Hatalmas a kinti világ, de szerencsére létezik számos stratégia, amely segítségével fantasztikus tartalmat varázsolhatsz a honlapodra.

Tervezd meg a hierarchiát

Elfordul, hogy nincs időd arra, hogy leülj és egyszerre oldalakat gépelj, majd a szerkesztéssel újabb órákat tölts el. Ezért fontos követni a tervezési hierarchiát, amely segítségével sokkal simábban és gyorsabban halad a weblap tartalmának kialakítása.

weblapszöveg írás hierarchia tervezésse

Előre készítsd el a weblap sablonjaidat saját kézírással vagy valamilyen szoftver segítségével. A lényeg, hogy létre jöjjön egy gyűjtemény az oldalaid és al-oldalaid tartalmáról, hogy miket kell tartalmazniuk. A legáttekinthetőbb és leggyorsabb módja az egyszerű felsorolás.


Az alábbiakban egy nagyon leegyszerűsített, durva példát találtok. Felsorolás szinten bemutatja, hogy mik a legalapvetőbb dolgok az egyes oldalakon, valamint hogyan kell kialakítani az egyes al-oldalak tartalmát.

  • Rólunk: Egy áttekintés a vállalatról, hogy ki alapította, mikor és hol. Sorra veszi a vállalat céljait, küldetését. Miben segíti a cég a partnereit, vevőit. Próbál éveket felhozni amellett, hogy miért érdemes felvenni a céggel a kapcsolatot.

  • Szolgáltatások: Hogyan működik a kivitelezés komplett projekteknél? Milyen speciális szoftvert vagy esetleg eszközt használunk a munkánk során?

  • Kapcsolatok: Ebben a menüpontban kell megadni a cég elérhetőségeit, mint email cím és telefonszám. Sok esetben előnyös fotókat közzé tenni a vezetőkről, az alkalmazottakról. Jól jöhet egy rövid leírás a kapcsolatfelvétel menetéről és gyorsaságáról.

Oszd meg és bíráltasd az írásaidat:

Gyakran nem könnyű belekezdeni az írásba. Ahhoz, hogy oldani tudja a feszültséget és a nyomást célszerű az elkészült írásokat megmutatni valakinek, aki véleményt mond róla. Így nem élesben derül ki ha valami hiba van a már publikált szövegben.

weblap tartalom építés csapatban

Amennyiben csapatban dolgoztok, fel tudjátok osztani egymás között a felelősséget és a téma csoportokat. Ez által mindenki azzal foglalkozhat, amihez a legjobban ért. A csapat munka nagy előnye, hogy a több szem többet lát elvet lehet követni. A csapaton belül megosztott írásokról hamar kiderülhet a különböző látásmódoknak köszönhetően, hol igényel változtatást. Ez természetesen egy nagyvállalat számára nem okoz problémát és könnyen delegál néhány embert erre a célra. A kis vállalatoknál már más a helyzet. Itt gyakran más területen dolgozó kollégákat célszerű megkérni, hogy ellenőrizzék a szöveget.

Google optimalizált webszöveg:

Véletlenül sem lehet elbújniuk a Nagy testvér keresőmotorjai elől a megírt tartalmainknak. Ez nem is cél, hiszen az egyik legfontosabb szempont, hogy a keresőkre optimalizált tartalmat hozzunk létre, így sokkal hamarabb megtalálják az írásainkat.

a webszöveget a google is megnézi

Nagyon fontos, hogy ügyelj a hivatkozásokra a weblapodon. Ha ötletet merítesz más lapokról, blogokról, akkor mindenképpen hivatkozz a forrásra. A Google számára fontos, hogy az általa megtalált írások hiteles forrásból származzanak. A kereső robotjai átvizsgálják, hogy milyen háttérhivatkozásokat tartalmaz a weblapod. Ez egyébként nem csak a Google számára fontos, a többi kereső óriás (Yahoo!, Bing) is nagy gondot fordít rá. Jellemzően, ha a Google számára optimalizálva van a honlap, akkor a többi kereső számára is megfelel.

Kutass a neten ihlet után

Attól függően, hogy milyen területen tevékenykedik a céged találhatsz hasonló vállalatok honlapjait, amelyekből ötleteket meríthetsz a saját honlapodhoz. A webes keresők segítségével nagyon egyszerű hasonló cégeket találni. Érdemes egy kis listát összeállítani róluk és folyamatosan figyelni a tartalmukat. Összeírhatjuk azt is, hogy mik azok a dolgok amit egy-egy honlap tulajdonos jól csinál és érdemes a mi cégünkre alakítani a dolgot, nagyon hasznos lehet.

Természetesen az nem jó ötlet, ha szóról szóra ellopjuk a hasonló weblapok tartalmát, mindenképpen csak ötlet merítés céljából használjuk őket fel! Fontos, hogy a publikált írásainkat az olvasó egyedinek érezze.

Összegzés

A fent említett tippek hasznosak lehetnek a jelenleg is publikáló weblap tulajdonosoknak. A legújabb divathullám a blog írás. Akik nincsenek íróvénával megáldva azoknak is lehet sikerük egy jó témaválasztással és egyedi layout (weblap elrendezés) kialakításával.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Olvass minket!

... vedd észre hol hibázol  ... ismerj meg hasznos módszereket  ... láss jó példákat

5 lépés, hogy a helyi keresések élére tudja juttatni vállalkozását!

5 lépés, hogy a helyi keresések élére tudja juttatni vállalkozását!

A cikkben bemutatjuk 5 fontos lépésben, hogyan érhető el egy vállalkozás weboldalának a Google keresési lista élére kerülése.
Tovább
Mennyibe kerül a helyi, avagy lokális keresőoptimalizálás?

Mennyibe kerül a helyi, avagy lokális keresőoptimalizálás?

Milyen anyagi vonzattal járhat és mekkora energiabefektetést igényel a keresőoptimalizálás. Mi befolyásolja ezek mértékét?
Tovább
kapcsolat

Csak egy lépés választ el attól,

hogy céged online ismertsége növekedjen.

Kezdjünk el beszélgetni a céljaidról!

Biztosan tudunk pár hasznos tanáccsal szolgálni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Mondj el mindent a projektedről, terveidről és céljaidról!

Töltsd ezt ki!
 
Cselekvési terv az online sikeredhez